top of page
Pretraživanje

Rad sa traumom kod djece i adolescenata


TF-KBT ili kognitivno-bihevioralna terapija s fokusom na traumu je vrsta terapije koja se koristi u radu s djecom i adolescentima koji su doživjeli traumatsko iskustvo, te posljedično razvili simptome koji im ometaju svakodnevno funkcioniranje, a u sam terapijski proces uključeni su roditelji ili drugi skrbnici djeteta. 



Proživljena trauma može kod djece dovesti do krivnje, ljutnje, osjećaja bespomoćnosti, samoozljeđivanja, ispada u ponašanju, depresivnih i anksioznih simptoma. Posttraumatski stresni poremećaj može kod djece dovesti do ponavljajućih negativnih misli o proživljenom događaju, emocionalne tuposti, problema sa spavanjem i koncentracijom te do brojnih emocionalnih i tjelesnih simptoma uzrokovanih bilo kakvim podsjetnicima na proživljenu traumu.


TF-KBT objedinjuje teorije i tehnike različitih terapijskih pravaca, a glavna joj je svrha rješavanje i smanjivanje navedenih simptoma kod djeteta.

Ova vrsta terapije je relativno kratka te traje između 8 i 25 pojedinačnih termina. U početku dijete i roditelj na terapiju dolaze odvojeno, dok kasnije na terapiji sudjeluju zajedno.


Terapijski proces usmjerava se na nekoliko glavnih područja:


  • Psihoedukacija se odnosi na podučavanje o normalnim reakcijama na traumatska iskustva. Svrha psihoedukacije je smanjivanje osjećaja krivnje i osjećaja odgovornosti za proživljeno iskustvo.

  • Vještine suočavanja uključuju različite metode relaksacije poput dubokog disanja, mindfulnessa, rada na mislima i sl.

  • Postupno izlaganje uključuje postupno prorađivanje sjećanja na traumatsko iskustvo s ciljem ublažavanja djetetove reakcije na podsjetnike na traumatsko iskustvo i olakšavanje emocionalnog stresa.

  • Kognitivno procesiranje odnosi se na razvijanje vještina interpretiranja nepomažućih misli i posljedično emocionalne regulacije.

  • Uključenost roditelja/skrbnika omogućuje izgradnju suosjećajnog odnosa punog povjerenja između djeteta i roditelja te podučavanje roditelja/skrbnika kako na najbolji način može djetetu biti izvor podrške.


Glavni cilj terapijskog procesa je pomoći djetetu u ponovnom razvijanju osjećaja sigurnosti, a roditelju/skrbniku vratiti povjerenje u svoju sposobnost pružanja podrške djetetu.


Više informacija o radu s traumom kod djece i adolescenata u Psihološko-edukativnom centru Anukampa pročitajte ovdje.

 
 
 

Comments


  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube
bottom of page